Opening night of Shakespeare's Othello tour - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Marissa Rauwerda - WaarBenJij.nu Opening night of Shakespeare's Othello tour - Reisverslag uit Portsmouth, Verenigd Koninkrijk van Marissa Rauwerda - WaarBenJij.nu

Opening night of Shakespeare's Othello tour

Door: Marissa Rauwerda

Blijf op de hoogte en volg Marissa

21 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Portsmouth

12th of September – Opening night of Shakespeare’s "Othello" tour

Vroeg in de ochtend vertrokken naar een collega, waar we met andere collega’s zouden verzamelen voor de road trip naar Portsmouth. Vanuit haar huis in Londen vertrokken we met de auto naar Portsmouth, ongeveer 2,5 uur van Londen vandaan. We reden meteen door naar het theater (Kings Theatre) om de cast en organisatie te helpen. Wat een prachtig theater!!! Oud, maar een typisch Brits theater met veel details en een klassieke theater sfeer!

Super hectische dag! We kwamen aan in het theater waar we de cast zagen repeteren en de organisatie was druk bezig met van alles. Een collega wees ons de weg naar onze kleedkamer en ik ben daarna meteen backstage aan de slag gegaan met een andere stagiaire. Alle hulp is welkom op zo’n ‘première dag’ dus we hebben veel verschillende dingen gedaan die middag. Van succes en bedank kaarten schrijven voor de cast tot het flyeren in de omgeving.

Ook had ik die middag een afspraak met de social media manager van het bedrijf. Ik ben met haar in een kleedkamer gaan zitten en hebben toen alles besproken over de marketing en social media en wat zij graag van mij wil zien en verwacht, aangezien ik vanaf deze week geheel verantwoordelijk ben voor de marketing aspecten. Goed gesprek gehad!

De show:
1 uur voor de show begon hebben ik en een collega bij de ingang en in het theater het publiek begroet en programma boeken/t-shirts verkocht. Fun! Zodra het publiek in de zaal zat, zijn wij bij onze collega’s in de zaal gaan zitten. Ik zat bij het tweede balkon precies in het midden. Best seat! Erg leuk om na alle repetities de show in z’n geheel te zien in het theater. In de interval/pauze kregen we champagne.

Na de show hebben we in een zaal bij het theater met de cast en organisatie nagepraat over de show en natuurlijk alle acteurs gefeliciteerd met de opening avond, die erg goed ging! Well done everybody. Daarna zijn we naar een pub dichtbij het theater gegaan met de cast en organisatie en daar nog wat gedronken en nagepraat. Laat in de avond gingen er al wat acteurs terug naar het hotel, want de dag erop moesten ze een om 11 uur spelen en in de avond nog een voorstelling. Nadat de meeste castleden terug gingen naar het hotel gingen wij met de organisatie nog naar een club in Portsmouth om gezellig na te feesten. Aan het einde van de avond zijn we met de taxi naar het Ibis hotel gegaan.

In de ochtend weer vroeg opgestaan en weer direct doorgereden naar het theater, waar de cast alweer volop aan het repeteren was voor de volgende voorstelling van 11 uur. In de middag zijn we terug naar Londen gereden. Terug aankomen bij het huis van me collega, ben ik weer terug gegaan met de underground naar huis.

Back in London people! Had amazing days in Portsmouth!

Liefs uit Londen,

Marissa

(Nieuwe foto's zijn toegevoegd)

• 22 September 2013 - 11:13

Lisette Van Halteren:

Wat super om een première mee te maken. Leuk om dit weer te lezen. groetjes uit Oisterwijk

• 03 Oktober 2013 - 12:32

Edwin:

Hoi Marissa,
    Lekker genieten nu 2 vriendinnen zijn overgekomen naar Londen. Een update van je blog zal nu wel even op zich moeten wachten HaHa. Veel plezier en binnenkort weer even skypen.