First week working in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marissa Rauwerda - WaarBenJij.nu First week working in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marissa Rauwerda - WaarBenJij.nu

First week working in London

Door: Marissa Rauwerda

Blijf op de hoogte en volg Marissa

09 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi everyone,

First week working in London.

Maandag vertrok ik vanuit huis naar de underground op weg naar mijn eerste dag bij mijn stageadres. (15 min lopen naar de underground – 25 min Central Line to Oxford Circus) Van Oxford Circus is het nog ongeveer 5 minuten lopen tot me stage. Naast mijn stageadres is het BBC televisie gebouw. Erg gaaf om daar elke dag langs te lopen.

Stagebedrijf in het kort: Theaterorganisatie die shows produceren en organiseren. Deze shows touren door heel Engeland en Ierland. De organisatie boekt de hotels voor de cast en regelt accommodatie en venues. Naast deze shows worden er door het bedrijf ook Shakespeare workshops georganiseerd en gegeven (I’ve done that already. Tell you more in a bit...)

Op mijn stageadres aangekomen drukte ik op de buzzer en een secretaresse van het gebouw liet me naar binnen. Ik vertelde haar dat ik de nieuwe stagiaire ben en ze zei dat ik op de bovenste verdieping moest zijn. Na een ‘aantal’ trappen was ik aangekomen op de bovenste verdieping, waar me stagebegeleidster op me stond te wachten (ik herkende haar van mijn Skype sollicitatie). Die dag heb ik een aantal collega’s ontmoet en hebben we besproken wat mijn dagen/tijden/taken etc. zijn voor de komende 5 maanden. (5 dagen in de week 37,5 uur met een aantal grote verantwoordelijkheden) Om 18.00 zat mijn eerste werkdag erop en om 20.00 was ik thuis! Yes, that long… 18.00 in Oxford Circus is rush hour. Veel mensen zijn klaar met werken en in de tube stations is het altijd heel erg druk. But yeah, that’s London!

Dag 2 op stage heb ik samen met mijn stagebegeleidster op kantoor besproken over mijn stage opdracht. De rest van de dag ben ik dan ook bezig geweest met het opzetten van het plan. Dag 3 was super! Deze dag was niet in the office, maar in de repetitieruimte waar op dit moment “Othello” van W. Shakespeare word gerepeteerd. De repetitieruimte was in het zuiden van Londen in Rotherhite (ongeveer een half uur reizen). Eenmaal aangekomen *thanks to google maps and citymapper*, heb ik de gehele cast ontmoet. Super leuk! Samen met een collega heb ik de Shakespeare workshops (die de cast ook gaat geven aan kinderen op scholen) doorgenomen met hun en hebben we verschillende drama- en acteeroefeningen gedaan.

De volgende dag *at the office* ben ik begonnen aan een nieuw design van ‘The Education Pack’, het boek waaruit de kinderen leren over Shakespeare en de workshops. De boeken moeten natuurlijk mee met de cast wanneer ze gaan toeren dus ben ik verantwoordelijk dat het op tijd af is voor de tour begint.

Vrijdag heb ik eerst de ochtend gewerkt op kantoor en daarna ben ik met 1 collega met de taxi naar de repetitieruimte gegaan, waar we de gehele doorloop van de show mochten bijwonen. (soort generale repetitie) Erg goede acteurs/actrices! Na de doorloop heeft iedereen de spullen uit de repetitieruimte overgeladen in de 2 tourbussen, WANT donderdag 12 september is de première in Portsmouth, in het zuiden van Engeland, waar ik samen met de organisatie en cast zal verblijven in het hotel vlakbij het theater.

Een erg hectische, drukke maar vooral leuke week voor de boeg met als hoogtepunt de opening in het zuiden van Engeland!

Nieuwe foto's zijn toegevoegd.

Take care,

Marissa

  • 09 September 2013 - 22:27

    Annette:

    Of je in een andere wereld gestapt bent.
    Wat een geweldige ervaring Marissa

  • 09 September 2013 - 23:24

    Ivy:

    Super om te lezen!
    You can do this babe♥
    Miss you&love you

  • 10 September 2013 - 03:10

    Wendy Koffijberg:

    He Marissa


    Ik zag je bericht op FB voorbij komen, ik dacht, meteen lezen.....
    wat een fijne stage plek heb je, als ik het zo lees.
    wat een gave dingen ga jij meemaken.
    en haha wat grappig die nieuwslezer voor het BBC gebouw. ik in de veronderstelling dat er altijd een cameraman voor staat. gewoon statief, parapluutje erboven en draaien maar. cool...

    Ik wens jou heel veel plezier en succes met de generale de 12de en ik blijf je volgen.

    liefs wendy

    we missen je wel hoor bij STC. Lon en esther zijn vandaag voor het laatst geweest, helaas...
    Have a great time. xxx

  • 10 September 2013 - 09:38

    Lisette Van Halteren:

    Hoi Marissa

    Wat een leuke stage !!!!!! Leuk om je verslag te lezen . Ik verheug al op week 2?? Groetjes en tot mails

  • 10 September 2013 - 22:58

    Esther De Kock:

    Ha Marissa,

    Wat leuk om te lezen. Druk leven ineens he! Lekker genieten van alles wat je mee maakt.

    Groeten Esther

  • 11 September 2013 - 12:38

    Edwin:

    Hoi Marissa,

    Je had het ons en oma al via Skype verteld maar nog een keer nalezen is ook heel leuk. Ook leuk dat je overal bij betrokken wordt en het niet alleen een kantoorbaantje is. Geniet van de premiere donderdag en van de afterparty daarna !

  • 16 September 2013 - 17:22

    Elvira:

    Heyyy Marissa,

    Wat een indrukken krijg jij allemaal zeg!! Ontzettend leuk dat het goed gaat. Wel druk denk ik, maar deze kans krijg je niet zomaar en ook geen 2e keer meer.
    Hier in Tiel is t momenteel erg slecht weer, veel regen en de temperaturen dalen enorm, bah bah.
    Het grote evenement in Tiel "Appelpop" en het fruitcorso zijn weer geweest afgelopen weekend, dus was t weer een drukte van jeweltste. Zit je toevallig ook dicht bij het vuur betreft het reserveren van kaarten voor Wimbledon?? ha ha.
    Komend weekend vieren we de verjaardag van Dionne en zo houden we ons bezig !!
    Nou lieve nicht ik lees je verhalen wel weer en houden zo weer contact. Liefs en dikke kuzzz. Elvira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marissa

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 7190

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 01 Februari 2014

Internship London 2013/2014

Landen bezocht: