Work hard, be grateful and don't forget to smile - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marissa Rauwerda - WaarBenJij.nu Work hard, be grateful and don't forget to smile - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marissa Rauwerda - WaarBenJij.nu

Work hard, be grateful and don't forget to smile

Blijf op de hoogte en volg Marissa

19 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hiya!

Hope everyone is doing well.

Sorry voor de erg late update, busy busy busy! Afgelopen weken erg druk gehad met stage. Naast het werken op kantoor had de organisatie ook veel hulp nodig met het decor van de show. Ik ben daarom een aantal dagen naar het Ashcroft Theatre in Croydon gegaan, waar we backstage aan de Othello set hebben gewerkt met de Set Designer. Het decor schilderen, theatergordijnen aanpassen en de decorstukken in de tourbus inladen. Voor ik het wist had ik dagen erop zitten dat ik 8 uur in de ochtend van huis vertrok en 1 in de nacht thuiskwam. (Croydon ligt nl aan de buitenrand van Londen) Veel afgereisd afgelopen dagen, erg leuk om zo op allerlei plekken te komen! De cast kan nu weer met de nieuwe set in alle theaters in Groot-Brittannië rondtouren!

Tussen het werken door heb ik nog veel meer beleefd. 5 November was Bonfire Night in Londen. Ik had er nog nooit van gehoord maar de Britten zijn er erg enthousiast over. Een typisch Engelse feestdag, waarop er veel vuurwerk word afgestoken. De Engelsen zeggen ook wel: ‘Remember remember the fifth of November’. Die dag had ik tot 6 uur gewerkt op kantoor en ben ik meteen doorgegaan naar Southwark, waar een groot event plaatsvond en we met vrienden het vuurwerk konden bekijken. Net nieuwjaar!

Terug op stage was ik weer druk bezig met de posters en leaflets voor de shows. Ervoor zorgen dat de juiste details voor elk theater erop komen en off to the post office! Ook heb ik weer een aantal blogs geschreven.
http://icarusothello.wordpress.com/2013/10/29/icarus-shakespeare-workshops/ & http://icarusothello.wordpress.com/2013/11/05/interview-with-othellos-set-designer-christopher-hone/ & http://icarusothello.wordpress.com/2013/11/12/focus-on-south-hill-park-arts-centre/

Vorige week hebben we de eerste ‘read through’ gehad van het Hedda Gabler script. Leuk om met de hele cast en organisatie het hele script voor de eerste keer door te nemen. Dan zie je pas hoe goed de cast zich in kan leven. De komende weken blijf ik werken aan de blogs en posters, maar zal ik ook een video’s gaan maken van de repetities van ‘Hedda Gabler’ (nieuwe show die in januari start) en zal ik een interview afleggen met de Musical Director van ‘Othello’ en ‘Hedda Gabler’.

Office news: Sinds deze maand delen we het kantoor met een Casting Agency. ‘Hi there, we have an audition for Sister Act. You’re still available?’ Zulke telefoongesprekken hoor ik vaak naast me. Ook gaan we vaak na het werk met een groep collega's naar shows en de pub in.


Cheers/Take care,

Marissa

(Zie de foto's bij dit verslag. It's already Christmas here!)

  • 24 November 2013 - 12:39

    Het Thuisfront:

    Hoi hoi,

    Prachtig dat je zoveel verschillende dingen mag doen van Icarus. Elke keer kijken we weer uit naar je belevenissen in en inmiddels ook buiten Londen. Veel horen we natuurlijk al via Skype en WhatsApp maar het is en blijft leuk om je blog er nog op na te lezen.
    Geniet nog van de komende tijd en we kijken nu al uit als we elkaar zien in Londen tijdens kerst.

    Groetjes
    Edwin, Miriam, Niels.

  • 02 December 2013 - 19:03

    Birgit:

    Hé die marissa! Ineens dacht ik vandaag aan jou, een oud liedje van vroeger, weet niet eens welke, maar zag jou en de meiden alweer dansen!!! Maar daarna dacht ik meteen, wat erg heb niet eens op je weblog gekeken en je bent al zo'n tijd weg! Dus vandaag dan toch maar eens voorgenomen om je site even te bewonderen. Ik zie dat je al heel veel gezien en gedaan hebt en vast ook een hoop geleerd. Super voor je volgens mij heb je het wel naar je zin, kom je nog weg terug naar Tilburg? En de familie met kerst ook daar lees ik wel, vast heel gezellig. Dus jij hebt je nieuwjaar alweer gehad, nog voordat het kerst is, haha! René had het ook heel leuk gehad in london! Elkaar niet gezien helaas. Geniet nog lekker daar, je hebt soms lange werkdagen zeg, pff moet er niet aan denken. Have fun! goodbye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marissa

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 7163

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 01 Februari 2014

Internship London 2013/2014

Landen bezocht: